TW-15-48



CHARAKTERYSTYKA TECHNICZA:
Dokumenty: Wspólnotowe Świadectwo Zdolności Żeglugowej: - dokument ten pozwala na pływanie w rejonach 2, 3 i 4. Statek budowany zgodnie Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady Europy z dnia 12.12.2006 roku z późniejszymi zmianami

Budowa i odbiór końcowy dokonywany przez Techniczną Komisję Inspekcyjną przy Urzędzie Żeglugi Śródlądowej.

Konstrukcja: Kadłub typu katamaran. Poszycie kadłuba wykonane jest z blachy ze stopu AL. 5083 H111 o grubości 5mm. Pokład i nadbudówka także z aluminium. Całość spawana, każdy kadłub podzielony na 5 przedziałów wodoszczelnych. Nadbudówka z wydzieloną sterówką, kabiną pasażerską i toaletą,

Akwen żeglugi: Wody śródlądowe całej Unii  Europejskiej – rejony: 2, 3 i 4 czyli np:
Wewnętrzne wody morskie (Zatoka Pucka, Zalew Wiślany, Szczeciński)
Wszystkie wody wewnętrzne (rzeki, jeziora i zalewy) całej Unii Europejskiej

ZASTOSOWANIE I MOŻLIWOŚCI WYKORZYSTANIA:
Z uwagi na możliwość przekonfigurowania układu siedzeń do wymagań armatora, istnieje wiele zastosowań 
jednostek serii TW, między innymi:

  • jednostka komunikacyjna do transportu publicznego (tramwaj wodny) w okresie kwiecień – październik
  • jednostka turystyczna do obsługi atrakcji turystycznych w okresie lipiec – sierpień
  • jednostka szkoleniowo – dydaktyczna w okresie kwiecień-czerwiec, wrzesień-październik

 

GŁÓWNE PARAMETRY:
długość całkowita: LOA = 14.95 m;
szerokość całkowita: B =     4.80 m;
wysokość boczna
H =     1.29 m;
zanurzenie kadłuba do KLW T =     0.64 m;
wyporność konstrukcyjna: V =     13 m3;
załoga 2 osoby
liczba pasażerów 56 osób (w tym także niepełnosprawnych)
prędkość żeglugowa
12 km/h
prędkość maksymalna
16 km/h
Napęd - dwa silniki spalinowe: VETUS  M3.28  ( 2 x 20 kW) Diesel
Zużycie paliwa (średnie rzeczywiste)
- 2,5l/h x2 silniki = 5,0 litrów oleju napędowego na godzinę pływania
WYPOSAŻENIE PODSTAWOWE:
Instalacje:
  • nawigacyjna: oświetlenie nawigacyjne z odrębnym panelem i zasilaniem awaryjnym
  • oświetleniowa: LED: pokład przedni i tylny, kabina, sterówka, toaleta, burty (RGB)szperacz halogenowy zdalnie sterowany z pulpitu sterówki
  • kontrolna: pomiar automatyczny: napięć akumulatorów, poziomów cieczy temperatury w maszynowniach oraz wskaźniki pomp zęzowych
  • zęzowa: 6 pomp zęzowych w przedziałach kadłuba
  • elektryczna: 12V: akumulatory główne 2x 200Ah, akumulatory rozruchowe 2x56Ah
  • elektryczna: 230V zasilanie zewnętrzne dołączane z przystani
  • multimedialna: antenowa:  antena zewnętrzna dookólna DVBT TV HD 27’’, DVBT, radio, DVD, interkom, mikrofon, 12 głośników, Kamera rufowa do nadzoru video CCTV
  • przeciw pożarowa: gaśnice automatyczne w maszynowniach, pompa gaśnicza obejmująca całą jednostkę, gaśnice proszkowe w kabinie i sterówce
  • wentylacyjna: wentylatory kabiny pasażerskiej, toalety, sterówki
  • paliwowa: 2 zbiorniki po 150l
  • wodna: 1 zbiornik na fekalia 300l i 1 zbiornik na wodę: 150l, toaleta wraz z umywalką.

 

WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:

zestaw SIMRAD: radar, echosonda, GPS, nawigacja, kompas, wskaźnik wychylenia steru, radiostacja UHF

WYPOSAŻENIE POKŁADOWE:

winda kotwiczna z kotwicą główną, kotwica pomocnicza, cumy, bosak,

ŚRODKI RATUNKOWE:
kamizelki ratunkowe, tratwy ratunkowe, koła ratunkowe, pławy, środki pirotechniczne. 
Całość zgodna z wymogami UE i konwencji SOLAS

W komplecie akcesoria do transportu: 6 pasów i dwie belki trawersowe

WYPOSAŻENIE OPCJONALNE, DODATKOWE:

Napęd:

  • silniki o większej mocy
  • napęd hybrydowy
  • panele fotowoltaiczne (solarne) na dachu
  • ster strumieniowy

Konstrukcja

  • zbiorniki na wodę 300l
  • zbiorniki na paliwo po 300l

Wyposażenie

  • system alarmowy (włamaniowy) sterowany pilotem
  • zdalny, stały nadzór nad jednostką za pomocą modułu GPS/GPRS, zdalne przeglądanie historii tras, prędkości, czasów postoju
  • instalacja wewnętrzna AC 230V wraz z przetwornicą
  • klimatyzacja
  • ogrzewanie
  • otwierane okna
  • uchylane okna dachowe
  • dodatkowe kamery wewnętrzne i zewnętrzne z rejestratorem DVR
  • stoliki, inne fotele
  • dowolna aranżacja kabiny pasażerskiej
  • dodatkowa zabudowa meblowa
  • półki nad siedzeniami pasażerów
  • gala banderowa
  • bandera

 






Firma ALUMILEX GDYNIA istnieje na rynku od 1994 roku. Produkcją katamaranów zajmujemy się od początku 2006 roku, jednak od 1994 roku produkujemy konstrukcje aluminiowe i stalowe w szerokim zakresie. Od tamtego czasu zdobyliśmy wielu stałych klientów wśród firm, instytucji i osób prywatnych. Od początku działalności zajmujemy się wszelkimi konstrukcjami z aluminium i stali nierdzewnej.

Copyright: Alumilex Gdynia. Projekt i realizacja: PodisPromotion