TW-18/20-48-projekt



Tramwaj Wodny TW18 / 20M jest statkiem pasażerskim służącym do przewozu do 94 osób w zależności od długości i konfiguracji foteli po wodach śródlądowych, rejon 2. Posiada konstrukcję dwukadłubową, spawaną wykonaną ze stopów aluminium, odpornych na korozję morską. Boczne kadłuby są połączone platformą pokładu usztywnionego pokładu. Kadłuby podzielone są na 6 przedziałów wodoszczelnych, każdy. Kabina pasażerska, całkowicie zakryta ustawiona jest centralnie na pokładzie. Kabina posiada duże okna, umożliwiające pasażerom obserwację na zewnątrz statku. W kabinie umieszczono 94 wygodnych foteli w rzędach po sześć. W części rufowej znajduje się toaleta dla pasażerów. Stanowisko sternika znajduje się na z przodu kabiny pasażerskiej i zapewnia mu dobrą obserwację przestrzeni dookoła statku. Wymiary kabiny dopasowane są tak, że po bokach kabiny jest półpokład, umożliwiający załodze komunikację. Na dziobie i rufię znajduję się nie zabudowana powierzchnia pokładu, umożliwiająca przemieszczanie się pasażerów w czasie wejścia i zejścia na ląd oraz pracę załogi w czasie manewrów.

 

PODSTAWOWE WYMIARY
długość całkowita: LOA = 18-19.50 m
długość linii wodnej: LWL = 18-19.10 m
długość klasyfikacyjna: L = 18-19.20 m
szerokość całkowita: B = 4.80 m
wysokość boczna: H = 1.29 m
zanurzenie kadłuba do KLW: T = 0.70 m
wolna burta: Fb = 0.4 m
załoga: 2 os.
liczba pasażerów 88-94 os.
MASZYNOWNIA
  • 2 silniki o zapłonie samoczynnym (diesel)
  • linia wału (wał f25, pochwa wału, dławica, śruba 14” )
ZBIORNIKI
  • 2 zbiorniki paliwa do 300l,
  • 1 zbiornik wody do 680l
  • 1 zbiornik ścieków do 680l
POKŁAD
  • wyciągarka kotwiczna,
  • kotwica główna 50kg,
  • kotwica zapasowa 40kg,
  • łańcuch kotwiczny kal. 8mm,
  • kluza dziobowa,
  • polery cumownicze – 4 szt,
  • poręcze dookoła pokładu rufowego i dziobowego z furtkami bocznymi ze stali nierdzewnej.
INSTALACJE
  • instalacja 12V,
  • instalacja 230V AC
  • akumulatory serwisowe – 2x 200Ah
  • akumulatory startowe - 2 x 55Ah
  • audio-video: RADIO / TV DVBT, DVD,
  • Interkom
  • oświetlenie wnętrza: punktowe LED + pasy LED RGB
  • oświetlenie nawigacyjne
  • radar SIMRAD Broadband 3G zintegrowany z echosondą, nawigacją GPS, oraz systemem CCTV z kamerą na rufie
  • wyposażenie ratunkowe i sygnalizacyjne
OPCJONALNIE
  • ogrzewanie wnętrza,
  • bufet/bar
  • baterie słoneczne
  • napęd hybrydowe (silniki elektryczne 2x 8kW-10kW)
  • inne systemy wg życzenia zamawiającego





Firma ALUMILEX GDYNIA istnieje na rynku od 1994 roku. Produkcją katamaranów zajmujemy się od początku 2006 roku, jednak od 1994 roku produkujemy konstrukcje aluminiowe i stalowe w szerokim zakresie. Od tamtego czasu zdobyliśmy wielu stałych klientów wśród firm, instytucji i osób prywatnych. Od początku działalności zajmujemy się wszelkimi konstrukcjami z aluminium i stali nierdzewnej.

Copyright: Alumilex Gdynia. Projekt i realizacja: PodisPromotion